piątek, 19 grudnia 2014

Konkurs Prologowy - Dyehy Clavis

Witajcie!

Dziś mam dla Was coś nieco odmiennego od reszty publikacji. Autorka o pseudonimie Dyeha Clavis pragnie poprosić Was o udział w małym konkursie. Przedstawi Wam dwa prologi do wymyślonych przez siebie opowiadań, a Wy w komentarzach wybierzecie ten, który bardziej przypadnie Wam do gustu - w ten sposób Dyeha dowie się, który z nich warty jest kontynuacji na jej autorskim blogu :) Prosimy Was o opinie :) 
A ja jak zwykle zapraszam kolejne autorki do spróbowania swoich sił w publikacji. Zgłoszenia przyjmuje pod adresem: venetiia.noks@gmail.com.
Prawie każda czytelniczka dramione ma w głowie wizję swojej własnej, idealnej historii o tej parze :) Dziewczyny - uwierzcie w siebie! -  piszcie, piszcie, piszcie raz jeszcze, a potem publikujcie :) Nie ważne czy tutaj czy na swoim własnym blogu - ważne, by poznać jaką radość daje pisanie i publikowanie. Zapraszam Was do tej przygody :)
Pozdrawiam!
Venetiia Noks



---

Prolog I "Urodziny"

Jego jasne włosy opadały w nieładzie na kolana. Ojciec nie pojawił się na jego przyjęciu urodzinowym. Pociągnął nosem. To przez niego. Ojciec tyle razy mówił, że jest głupi. Po co miał przyjść do głupiego syna? Do jego oczu znowu zaczęły napływać łzy.
- Czy coś się stało?
Poderwał głowę. Obok niego ktoś stał.
- Idź stąd! Idź! - krzyknął przez łzy.
- Czy coś się stało? - powtórzyła dziewczynka.
Teraz, kiedy podniósł głowę mógł się jej lepiej przyjrzeć. Miała na sobie białą sukienkę, a jej brązowe włosy opadały na ramiona. Chłopiec zerwał się do ucieczki.
Był głupi. Rozmawiał z mugolką. Przebywał na terenie mugoli.


***


Ojciec znowu nie pojawił się na urodzinach. On znowu uciekł. Znowu spotkał mugolkę. Nie odbiegł do domu. Wywrzeszczał jej wszystko - to, że jest głupi, że jego tata nie chce go przez to widzieć, to, że ona jest głupia, bo jest mugolką, bo jest szlamą. A ona życzyła mu wesołych urodzin i odeszła.
Okazała się jedyną osobą, która przez najbliższe trzy lata powiedziała mu te dwa słowa - ,,Wszystkiego najlepszego". 


***


- Czy nie widziałeś ropuchy? Mojemu koledze jedna uciekła.
Odwrócił się gwałtownie. 
Znał ten głos.
---


Prolog II "Hipokrytka"



Nie rozumiałam, czemu ludzie porównują serca niektórych do lodu lub metalu. Według mnie, serce bardziej przypomina plastik - syntetyczny, pożyteczny, łatwy do zniszczenia i wolno się poddający - w tym porównaniu, chyba raczej rozkładający. 

Właściwie nie rozumiałam nigdy, czemu – według ludzi – serce ma taką wartość. Oczywiście, jest jednym z najważniejszych organów, pompuje krew i tak dalej, ale co ono ma do miłości, która – nawiasem mówiąc – jest niczym innym, jak pożądaniem, przywiązaniem i potrzebą posiadania stałego partnera, założenia rodziny i powiększenia ilości ludzi na świecie? Ludzie mylą się, co do „miłości”, uznając, że jest to uczucie wyższe. Gdy ich „miłość” wygasa, odchodzą od siebie, „zakochują się” znowu i znowu, i znowu, aż znajdą osobę, która jest na tyle do nich podobna, że możliwe jest pozostanie z nią w „szczęśliwym związku”. Ludzie są naiwni, wierząc w takie brednie, a ja naiwna być nie chcę. 

Dlatego nie wierzę w miłość.

48 komentarzy:

  1. Zdecydowanie nr 2. Bardziej dojrzałe.
    Ciastko z jabłkiem

    OdpowiedzUsuń
  2. Drugi prolog jest dojrzały i pełen emocji, opisów. Jednak mnie bardziej urzekł pierwszy prolog, pokazywał coś w prosty sposób, chowający drugie dno :)
    Ja przeczytałabym historię numer 1:)
    Layls
    dramione-teatr-uczuc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardziej zaciekawiła mnie historia numer 1. Moim zdaniem opowiadanie stworzone na podstawie tego prologu byłoby fantastyczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. hm..ciężko stwierdzić.Coś na kształt 1 już kiedyś czytałam,a 2 wydaje się być ciekawszym tematem w ogóle.
    Przeczytałabym 1.
    you-deserve-better-sevmione.blogspot.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym przeczytała 1. W ogóle uwielbiam opowiadania, w których Draco i Hermiona znali się w dzieciństwie i potajemnie się bawili przy piaskownicy xD Zawsze to sobie wyobrażałam coś na kształt Lily i Severusa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oba prologi są na prawdę świetne. Trudno jest mi wybrać lepszy, ale jak już muszę wybrać to chyba wolę nr 1. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardziej podoba mi się numer 1. ;) Ten drugi też jest fajny, ale niczego nowego nie wnosi. ;P

    OdpowiedzUsuń
  8. "Hipokrytka" przebija pierwszy prolog na głowę. Głosuje na niego.
    Pozdrawiam :)

    Addie
    heaven-knows-niebiosa-wiedza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Oba prologi są cudowne ale do mnie zdecydowanie przemawia ten pierwszy, ja jak bym przeczytała taki prolog to bym nie mogła doczekać się na ciąg dalszy opowiadania. Mam nadzieję, że podacie linka do tego bloga bo bardzo zaciekawiły mnie oba prologi.
    Pozdrawiam :)
    Esia Malfoy :**

    OdpowiedzUsuń
  10. Oba prologi są świetne, ale moim zdaniem autorka powinna kontynuować 2 prolog :)

    OdpowiedzUsuń
  11. II Prolog "Hipokrytka" zdecydowanie lepszy, z chęcią przeczytałabym kolejne rozdziały :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Prolog 2 zapowiada dojrzałą historię, zapewne będzie można przeczytać jakieś portrety psychologiczne bohaterów, Hermiona będzie długo bronić się przed uczuciem, a może będzie oddalać od siebie prawdę o tym, że się zakochała... Tak, to jest prolog, który zdecydowanie powinien zostać kontynuowany ;) Ciekawa jestem też jak w tej historii zachowywałby się Draco :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chętnie przeczytałabym ciąg dalszy prologu I. Bardzo ciekawy :D.
    Pozdrawiam.
    Krukonka

    http://dramione-warto-sluchac-glosu-serca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Podaję link do bloga.
    dramione-sekrety-nocy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybyś napisała "zapraszam" lepiej, by to brzmiało. To nie bazar, żeby podawać towar.

      Usuń
    2. Nie ma już się o co czepiać w internetach?

      Usuń
    3. Wymaganie od kogoś odrobiny kultury osobistej to czepianie się? Zresztą na blogu tej dziewczyny widać, jakie ma podejście. Słabo.

      Usuń
    4. Przepraszam, ale gdzie w zdaniu "Podaję link do bloga" jest jakiś przejaw niekultury? Zwyczajny komentarz z informacją. Równie dobrze mogę napisać "Podaję swoję imię - Addie." Obraziłam kogoś w tym momencie? No chyba niebardzo. Skupcię się na zwracaniu uwagi prawdziwym problemom, a nie zawracaniu tyłka każdemu, kto się nawinie.

      Pozdrawiam,
      Addie

      Usuń
  15. Zdecydowanie przeczytałabym historię z prologiem numer 1 :)
    ~ Aśkolud

    OdpowiedzUsuń
  16. Oba mi się podobają, ale wydaje mi się, że I temat jest oklepany... Wybieram II za oryginalność :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Głosuję na prolog nr 1. Może i dużo tych historii się tak zaczyna (nie dosłownie oczywiście, ale ten grom z jasnego nieba itp. :)) to uważam, że dalej można go rozwinąć bardzo oryginalnie!
    Na pewno będę czytać kontynuację, którykolwiek by nie wygrał ;)
    Zyczę powodzenia Autorce
    Asella

    OdpowiedzUsuń
  18. Na wstępie oba prologi są cudne! Naprawdę chętnie przeczytałabym obie historię. Jednak jeśli mam wybierać,m głosuję na pierwszy. Ciekawa jestem ciągu dalszego tej historii. Dwójka jest bardzo przemyślana i ma tą iskierkę. Jednak mnie przyciągnął pierwszy :) Życzę powodzenia i dużo sukcesów,
    SWK <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Na samym początku - moim zdaniem to ten pierwszy powinien wygrać i być kontynuowany. Ma w sobie ten dreszczyk emocji i, mam nadzieję, kryje w sobie kilka przepłakanych nocy. Jestem jak najbardziej za 1. Drugie przedstawia zupełnie inną historie (z tego, co wywnioskowałam chodzi w niej o Hermionę...) i jest to pokazane ze strony, której nie lubię u autorek - robienie z bohaterów "kamiennych serc" i "zakichanych naukowców". To jest moja opinia, ale jeśli wybierzesz ten drugi, to wiedz, że nie wejdę na bloga. Poza tym, pierwszy jest taki prawdziwszy, realniejszy. Pokazane urywki z Draco i Hermioną, poszukiwania ropuchy - dobrze ujęte.

    Pozdrawiam,

    Paula

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardziej podoba mi się pierwszy prolog :)
    Pozdrawiam Patii Malfoy

    OdpowiedzUsuń
  22. Pierwszy zdecydowanie lepszy :)
    Pozdrawiam :*
    http://rhn-hogwart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Prolog pierwszy rządzi :D drugi też spoko ale pierwszy lepszy :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Hmm...sama nie wiem, czy lubię opowiadania o tym, jak Draco znał Hermionę przed Hogwartem, to wydaje mi się takie nieprawdopodobne, tak samo jak Hermiona, która nie wierzy w miłość :D jednak to jest Twój pomysł, a jakbym miała wybrać to ten pierwszy. Ciężej byłoby mi polubić 'zimną' Hermionę :) Pozdrawiam!


    http://slady-cieni-dramione.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Oba są piękne, drugi bardziej dojrzały, ale pierwszy użekł mnie słodkością i drugim dnem.
    Weny.
    Pozdrawiam.
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  26. Definitywnie bardziej podoba mi się piersszy prolog :) Słodki i urzekający. Przeczytałabym historię opartą na pierwszym prologu z wielkim zaangażowaniem :)
    Kaja

    OdpowiedzUsuń
  27. Prolog 1 . JA już nie mogę się doczekać opowiadania !!!! I chce znać namiar na tego bloga jeśli to możliwe :) :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Muszę przyznać, że oba prologi są naprawdę świetne i godne rozwinięcia. :D prolog pierwszy jest mniej dojrzały, ale zapowiada się fajna historia, natomiast prolog drugi jest taki dojrzalszy za to, nie wiadomo czego się spodziewać. :P hehe. ;* mam nadzieję, że jeżeli będziesz miała taką możliwość to po skończeniu jednego bloga zaczniesz drugi. Ale na początek wybieram 1. :* mam nadzieję, że pomogłam :D pozdrawiam ;3 Zielonoo;*

    OdpowiedzUsuń
  29. Oba są fantastyczne.... Będę czytała to I, jak i to II.... Także..... Dobra to II XD

    OdpowiedzUsuń
  30. W sumie chętnie przeczytałabym oba opowiadania do tych prologów!
    A gdybyś tak zaczęła oba i zobaczyła, który bd ci się lepiej pisało? Albo oba kontynuowała! *o*

    OdpowiedzUsuń
  31. Drugi prolog jest pisany zupełnie innym stylem. Podobał mi się jednak pierwszy. Z przyjemnością czytałbym tego boga!

    OdpowiedzUsuń
  32. 2 prolog mnie urzekł *-*

    OdpowiedzUsuń
  33. Zaciekawił mnie 1 prolog i z chęcią bym go przeczytała ;D

    OdpowiedzUsuń
  34. Oba są cudowne <3 Ale chyba bardziej zaciekawiła mnie 2.

    OdpowiedzUsuń
  35. I jeden i drugi prolog jest świetny ;) jednak bardziej zaciekawił mnie pierwszy ;)
    Przy okazji zapraszam do mnie ;)
    http://itisworthtofightforlove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. jestem ciekawa rozwinięcia prologu 1 ^^

    OdpowiedzUsuń
  37. zdecydowanie prolog I ciekawiej sie wg mnie zapowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Jestem za 1. Daj znać jak zaczniesz pisać :)
    Pozdrawiam,
    Meg ;]

    OdpowiedzUsuń
  39. Moim skromnym zdaniem 2 jest cudowny, choć opowiadanie do 1 przeczytałabym też z ogromną przyjemniścią.

    OdpowiedzUsuń
  40. Oba prologi są cudne ale to pierwszy urzekł mnie do tgo stopnia że chciałabym go przeczytać. (:

    OdpowiedzUsuń
  41. Oba prologi mi się podobają :) Ale wolałabym przeczytać kontynuacje pierwszego :)

    OdpowiedzUsuń
  42. 1 jest dużo bardziej ciekawy, ale 2 też fajny

    OdpowiedzUsuń